Pohjois-Euroopan suurin ohjelmistotalo Visma ostaa oululaisen Oima Oy:n. Oima on moderni työsuhde- ja palkkahallinnon palvelu, joka on suunniteltu helpottamaan henkilökohtaista apua tarvitsevien sekä perhe- ja omaishoitajien arkea.
Visman kattavaan ohjelmisto- ja palvelutarjoomaan kuuluvat modernit pilvipohjaiset ohjelmistot yritysten ja julkisten organisaatioiden työvuorosuunnitteluun, työajan seurantaan ja palkkahallintoon sekä osaamisen kehittämiseen. Tarjooma laajenee kotona tehtävän hoivatyön hallinnoinnin helpottamiseen Visman ostaessa työn ja hoivan hallintaan erikoistuneen Oima Oy:n.
”Oimalla on huikeaa osaamista sekä vahva intohimo muuttaa yhteiskuntaa paremmaksi. Yhtiö on kyennyt luomaan kuudessa vuodessa erinomaisen, modernin tuotteen parantamaan suomalaista yhteiskuntaa. Uskomme, että Oiman palvelut ovat loistava laajentuma Visman palvelutarjoomaan”, Visma Enterprisen toimitusjohtaja Jukka Holm kertoo.
Oiman ratkaisut on suunniteltu helpottamaan henkilökohtaista apua tarvitsevien sekä perhe- ja omaishoitajien arkea. Kotona tehtävän hoivatyön hallinnointi sitoo kunnissa runsaasti resursseja, jotka ovat poissa muusta työstä. Oima on moderni työn ja työsuhteiden hallinnan palvelu, joka automatisoi kaiken tarvittavan yhden työkalun alle.
”Oima on tuottanut kunnallisille ja kolmannen sektorin palveluntuottajille modernin työkalun hoivatyön työsuhteiden hallintaan ja resurssien tehokkaaseen käyttöön. Palvelumme avulla olemme pystyneet helpottamaan yhteiskunnassa heikossa asemassa olevien ihmisten arkea, ja olemme siitä todella ylpeitä”, Oiman toimitusjohtaja Jani Laatikainen kertoo.
Kuntien ottaessa Oiman palvelun käyttöön omalla alueellaan, henkilökohtaisen avun järjestäminen hoituu työnantajamallilla kustannustehokkaasti ja läpinäkyvästi. Oiman palvelut vähentävät merkittävästi kunnan työmäärää. Toisaalta ne mahdollistavat tiedolla johtamisen, kun keskeinen tieto kustannuksista ja hoidon tarpeesta tuodaan samalle alustalle.
Henkilökohtaisen avustajan työnantajalle Oiman palvelu puolestaan takaa vahvan osallistumisen tunteen sekä tukee työnantajuuden haasteissa. Uuden omais- ja perhehoitajille suunnatun palvelun kautta voidaan hoitaa toimeksiantosuhteet sekä palkkioiden maksut tehokkaasti ja läpinäkyvästi.
“Liiketoimintamme on kasvanut voimakkaasti ja asiakkaamme ovat olleet tyytyväisiä. Valtaosa kunnista on jo Oiman asiakkaita. Tavoitteemme on kehittyä halutuimmaksi hoivatyön hallinnan kumppaniksi. Uskon, että osana Visman kattavaa kokonaisuutta pystymme parhaiten kehittymään kohti tätä tavoitetta”, Oiman Jani Laatikainen toteaa.
“Olemme todella innoissamme, että saamme Oiman mukaan Vismalle. Yhdistäessämme osaamisemme luomme monipuolisilla ratkaisuillamme hyvinvointia suomalaiseen yhteiskuntaan ja säästämme sen resursseja hallinnosta ihmisten kohtaamiseen”, Visman Jukka Holm sanoo.
Kaupan myötä Vismalle siirtyy yhteensä 27 työntekijää Oulusta ja Helsingistä. Oima jatkaa itsenäisenä yhtiönä osana Vismaa.
Lisätietoja:
Jukka Holm, toimitusjohtaja, Visma Enterprise Oy, +358 40 560 6797
Jani Laatikainen, toimitusjohtaja, Oima Oy, +358 44 023 1179
Oima Oy
Oima on teknologiayritys, jonka tuottamassa palvelussa vahva teknologiaosaaminen ja rohkea tuotekehitystyö yhdistyvät syvään työelämän ja hoiva-alan tuntemukseen. Alustapalvelumme työnhallinnan mahdollisuuksien avulla henkilökohtaisten avustajien työnantajien itsemääräämisoikeus ja läpinäkyvyys työnantajuuteen vahvistuu. Oiman tuottaman palvelun avulla helpotetaan omais- ja perhehoitajien sekä hoidossa olevien henkilöiden arkea samalla helpottaen ja nopeuttaen myös järjestäjätahona toimivan kunnan prosesseja. Oima kehittää ja uudistaa suomalaista työelämää ja hoiva-alan palkkionmaksua useiden kuntien, sosiaali- ja terveysyhtymien ja järjestöjen kanssa. www.oima.fi