Visma on allekirjoittanut sopimuksen, jolla se jatkaa Visma Ski Classics -nimisponsorisopimustaan W Sportsmedian kanssa. Visma on toiminut pitkän matkan hiihdon mestaruussarjan nimisponsorina vuodesta 2015, ja uusitun sopimuksen puitteissa yhteistyö jatkuu toukokuuhun 2022.
”Visma Ski Classics -sarjan sponsorointi viimeisten neljän vuoden ajan on ollut menestystarina Vismalle. Hiihtokiertueen suosio jatkaa kasvuaan, ja olemme saaneet paljon positiivista palautetta yhteistyöstä”, sanoo Visman toimitusjohtaja Øystein Moan.
Televisioituja kisoja katselee joka kausi maailmanlaajuisesti lähes 20 miljoonaa katsojaa. Myös medianäkyvyys on ollut merkittävää: verkkoartikkelit saavuttivat maailmanlaajuisesti yli 150 miljoonaa lukijaa.
Visma mukana kehitystyössä
”Visman jatkaminen nimisponsorina on erittäin positiivista kiertueen kannalta, sillä he ovat vahva kumppani Ski Classicsin kehittämisessä. Tapa, jolla Visma sitoutuu Ski Classicsiin, on hyvä esimerkki siitä, kuinka urheilumarkkinointi voi edesauttaa henkilöstön sitoutumista ja brändin rakentamista”, W sportsmedian toimitusjohtaja David Nilsson kertoo.
Visma on tehnyt läheistä yhteistyötä W Sportsmedian kanssa Visma Ski Classicsin kehittämisessä nelivuotisen yhteistyön aikana. Lisäämällä palkintokokoelmaan uusia palkintoja Visma on lyönyt hiihtokiertueeseen oman leimansa. Visma Nordic Trophy, Visma Alp Trophy ja Visma Skier of the Day ovat kaikki palkintoja, jotka Visma mahdollistaa.
Uusi kausi on aivan kulman takana. Tänä vuonna Visma Ski Classics on lisännyt mukaan uuden Challenger-kisakonseptin. Challenger-sarjassa on mukana kaikki osakilpailut, jotka haluavat olla osa Visma Ski Classics -kiertuetta ja luomassa yhtä pitkän matkan hiihdon yhteisöä. Harrastajien seassa kilpailevat ammattilaistiimien kisaajat voivat kerätä tärkeitä pisteitä keltaista liiviä varten, mikä kannustaa heitä osallistumaan paikallisiin osakilpailuihin.
Challenger-sarja tekee kiertueesta vielä näkyvämmän ammattilaissarjan ulkopuolella. Challenger-sarjan on tarkoitus sisältää paikalliskisoja useissa eurooppalaisissa kaupungeissa, mutta myös kisoja toisella puolella maailmaa, kuten Aasiassa, Etelä-Amerikassa ja Pohjois-Amerikassa. Tähän mennessä Challenger-sarjaan on ilmoitettu 25 osakilpailua ympäri maailman.
Aktiivista elämäntapaa edistämässä
”Emme voisi olla tyytyväisempiä Visma Ski Classicsin kehitykseen. Sponsoroimme ylpeästi lajia ja osakilpailuja, jotka edistävät koko väestön aktiivista elämäntapaa. Visma Ski Classicsista tekee ainutlaatuisen se, että se on yleisölle avoin ja kaikki ovat tervetulleita osallistumaan”, Moan jatkaa.
Toimitusjohtaja Øystein Moan on innokas hiihtäjä, ja hän on osallistunut useisiin kilpailuihin yhdessä muiden Visman työntekijöiden kanssa. Kumppanuus on luonut uudenlaista sisäistä sitoutumista; Visma isännöi kauden avajaisia, osakilpailuja ja tapahtumia kilpailupaikoilla. Sadat työntekijät osallistuvat näihin tapahtumiin ja ovat hengessä mukana.
Visma on myös lanseerannut sisäisen kampanjan #vismaactive, jonka tarkoituksena on ajaa terveyden ja hyvinvoinnin merkitystä eteenpäin koko organisaatiossa. Lisäksi jokainen pohjoismaa isännöi Visma Ski Classics 4 Kids -kilpailuja, jotka ovat lapsille suunnattuja paikallisia hyvän mielen hiihtotapahtumia. Tähän mennessä niihin on osallistunut lähes 4 500 lasta. Tapahtumat ovat yleisölle avoimia ja maksuttomia, ja ne ovat suosittuja myös työntekijöiden ja heidän perheidensä keskuudessa.
”Tämä on ollut hieno matka, ja olemme tavanneet paljon ihmisiä sen aikana. Meistä on ollut hienoa nähdä yleisön kannustavan sekä harrastaja- että ammattilaishiihtäjiä, ja on ollut mukavaa päästä tapaamaan heitä. On hienoa päästä jatkamaan kiertueen tukemista myös seuraavien kolmen kauden ajan”, Moan sanoo.
Visma on mukana useissa eri urheilusponsoroinneissa, joiden tarkoituksena on saattaa ihmiset yhteen ja edistää aktiivista elämäntapaa. Visma Ski Classicsin lisäksi Visma sponsoroi Team Jumbo-Vismaa, yhtä maailman parhaista pyöräily- ja pikaluistelujoukkueista. Lue lisää englanninkieliseltä sponsorisivultamme.
Lisätietoja:
Øystein Moan, CEO, Visma, +47 920 800 00
David Nilsson, CEO, W sportsmedia, +46 709 181 578
W Sportsmedia:
W Sportsmedia on kansainvälinen urheilumarkkinointiyritys, jonka kotipaikka on Ruotsissa. Yritys osallistuu urheiluliiketoimintaan kansainvälisen mediatuotannon, mediaoikeuksien jakelun, kansainvälisten urheilutapahtumien hallinnan ja urheilijoiden edustamisen kautta.